GEMEENTEBLADGemeente Meierijstad – Aanpassing verkeersbesluit: instellen Openbare Laadpaal Plein 1944 thv 14 Schijndel

Bekendmaking voor Verkeer | Organisatie en beleid in Meierijstad

Geplaatst op Lokaalnieuwsschijndel.nl op: 21-05-2024

  1. Bekendmakingen schijndel
  2. GEMEENTEBLADGemeente Meierijstad – Aanpassing verkeersbesluit: instellen Openbare Laadpaal Plein 1944 thv 14 Schijndel

Verkeer | Organisatie en beleid Bekendmakingen

Meer info over Bekendmakingen gemeente

Nummer besluit: 2221754Gelet op:•artikel 15, lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) ingevolge de plaatsing van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit;•artikel 18, lid 1 onderdeel d van de WVW 1994 ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of een waterschap;•artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) ingevolge de plaatsing en verwijdering van het verkeerstekens van Bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit;•artikel 24 van het BABW ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met een gemachtigde van de korpschef van de politie;Nadere motivering:•in het verkeersbesluit met nummer 2068403 is besloten tot het aanwijzen van twee parkeerplaatsen op de Plein 1944 thv 14 in Schijndel voor het laden van elektrische voertuigen; •naar aanleiding van dit besluit is een bezwaar ingediend en hebben buren vragen gesteld over de grondslag van dit besluit. In de bezwaren is het navolgende aangedragen;•tijdens de hoorzitting geeft bezwaarde aan dat de aanvrager een eigen garage heeft. Indien een aanvrager de mogelijkheid heeft om op eigen terrein een laadpaal te realiseren, dan wordt er in de regel geen openbare laadpaal geplaatst. Naar aanleiding van de hoorzitting is er namens verweerder onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om op eigen terrein een laadpaal te realiseren. Hieruit is gebleken dat de garage is opgedeeld in drie ruimtes waardoor er geen mogelijkheid is om daar een auto in te parkeren. De commissie acht het, gelet op de afweging van de belangen, voorstelbaar dat verweerder aanvrager niet verplicht de garage te verbouwen tot een garage waar wel een auto en laadpaal in gerealiseerd kan worden;•de beslissing op het bezwaar is een algehele heroverweging van het bestreden besluit. Nu in het bestreden besluit niets is opgenomen over de (on)mogelijkheid om in de eigen garage te parkeren adviseert de commissie verweerder om over de (on)mogelijkheid om in de eigen garage te parkeren in de beslissing op het bezwaar een nadere motivering op te nemen;•samenvattend adviseert de commissie het college om het bestreden besluit, met aanpassing van de motivering, te handhaven;•naast de overwegingen in het gepubliceerde besluit worden de navolgende aanpassingen in de motivering genomen; •Overwegende dat: •de garage zonder oprit van de aanvrager in de nota parkeernormen Meierijstad 2018 niet als parkeergelegenheid wordt meegerekend en er dus ook geen parkeergelegenheid verloren gaat; •de garage zonder oprit van de aanvrager is opgedeeld in drie ruimtes waardoor er geen mogelijkheid is om daar een auto in te parkeren;•gelet op de afweging van de belangen, de aanvrager niet kan worden verplicht de garage te verbouwen tot een garage waar wel een auto en laadpaal in gerealiseerd kan worden;•de aanvrager dus niet beschikt over een eigen terrein waarop een elektrische auto door middel van een eigen aan te brengen laadvoorziening kan worden opgeladen. •de bovengenoemde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de WVW 1994 •lid 1: a. het verzekeren van de veiligheid op de weg; •lid 1: c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; •lid 2: a. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer; •het college van burgemeester en wethouders, overeenkomst artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van de geldende mandaatregeling is gemandateerd aan de medewerker verkeer van het atelier Openbaar Gebied;•overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemachtigde van de korpschef van de Politie;nemen, gelet op het voorgaande, de volgendeB E S L U I T E N:1.Het aanwijzen van twee parkeerplaatsen op de Plein 1944 thv 14 in Schijndel voor het laden van elektrische voertuigen; 2.Dit kenbaar te maken door plaatsing van het bord E04, onderbord met de tekst ‘opladen elektrische voertuigen’ en onderbord OB504.De locatie en plaatsing van de borden wordt aangegeven op de bijgevoegde situatietekening.Bijlagen:•Situatietekening

Unknown

 Lokaalnieuwsschijndel.nl Redactie

Lokaalnieuwsschijndel.nl Redactie

Onze redactie krijgt van de gemeente altijd een overzicht van de laatste bekendmakingen en aanvragen voor vergunningen in Schijndel. Wij proberen deze altijd z.s.m. op onze site te plaatsen, zodat jij op de hoogte blijft van wat er speelt in jouw omgeving.

Overige Vergunningen Schijndel

Heb je een opmerking over een van de bekendmakingen?

We antwoorden graag op je bericht. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.